Proszę o szybką pomoc ;***

W królestwie Krasnolandii 8% mieszkańców ubiera się na żółto, 9% na czerwono, 10 % na zielono, 11% na niebiesko, a 60% na szaro. Jedynie 4 osobowa rodzina królewska oraz jej 50 osobowa świta może ubierać się kolorrowo. Jaka jest liczba mieszkańców tego królestwa??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:50:37+01:00
100%-(8%+9%+10%+11%+60%)=100%-98%=2%
2%-4+50=54 osoby
2%x=54
0,02x=54
x=54:0,02
x=5400:2
x=2700
W Krasnolandii jest 2700 osób
1 5 1
2009-12-02T19:51:23+01:00
Robisz na proporcje:

60%+11%+10%+9%+8%=98%
100%-98%=2%
50+4=54

54 - 2%
x - 100%


x=54*100%/2%=2700

Odp. Liczba mieszkańców wynosi 2700
1 5 1
2009-12-02T19:51:51+01:00
X- liczba mieszkańców Krasnolandii

0,08x+0,09x+0,1x+0,11x+0,6x+4+50=x
0,98x-x=-54
-0,02x=-54 /*(-1)
0,02x=54
x=2700

Królestwo liczy 2700 mieszkańców
1 5 1