Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T19:51:50+01:00
X/100% = 19,80/90%
90x = 1980 / : 90
x = 22

Przedtem koszyk malin kosztował 22 zł.

Takie zadania pisz do mnie na priv to ci je za darmo rozwiąże po co masz punkty tracić ?
1 5 1
2009-12-02T19:53:36+01:00
Z równania proporcji:
19,80zł ---to--- 90%
x zł. ----to ----100%

x = 19,8*100 /90 = 22 zł.

22zł. /2 (bo kupiła 2 koszyczki, a w treści zadania podano, że p. Alina zapłaciła 19,80zł - podano ogółem, a nie "za koszyczek") = 11zł.

1 koszyczek malin kosztował przedtem 11zł
1 5 1