Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T20:00:12+01:00
No z tego co wiem to znak silni to " ! " np .: silnia liczby to 5!
i licze 1*2*3*4*5= ..... [w kropki wstawiam wynik]
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T20:23:14+01:00
Silnią liczby naturalnej n nazywamy iloczyn wszystkich dodatnich liczb naturalnych nie większych niż n.
Oznaczenie symboliczne n! (czytamy n silnia) wprowadził w 1808 roku francuski matematyk Christian Kramp.






n silnią nazywamy liczbę spełniającą warunek:




n
!
=




1
dla
n
=
0




n
(
n
-
1
)
!
dla
n

1


z powyższej definicji wynika, że
n! = 1 · 2 · 3 · ... · n
oraz dodatkowo 0! = 1.

Przykład:

4! = 1 · 2 · 3 · 4 = 24

6! = 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 = 720





Wartość n! pozwala określić liczbę możliwych permutacji n elementów
1 5 1