Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:04:24+01:00
Przyczyny wad postawy :
*wady wrodzone klatki piersiowej i kręgosłupa na przykład: klatka piersiowa lejkowata czyli szewska dodatkowe kręgi, dodatkowe żebra, zrosty kręgów, kręgozmyk, wrodzony kręcz szyi,
*wady wrodzone w obrębie kończyn dolnych i stóp na przykład: wrodzone zwichnięcie stawu biodrowego, asymetria długości kończyn, wady stóp ( stopa wydrążona, stopa końsko - szpotawa, stopa piętowa, stopa szpotawa, stopa końska,stopa płaska, stopa płasko - koślawa,
*wady wrodzone mięśni na przykład: wrodzona atonia mięśniowa, postępujący zanik mięśni.
*siedzący tryb życia, zbyt mała ilość ruchu zwłaszcza na świeżym powietrzu,
*niewłaściwe obuwie i ubiór,
*nieodpowiednie noszenie teczki z książkami,
*niedostosowanie ławki szkolnej lub stanowiska pracy do warunków fizycznych dziecka i pracownika,
*złe oświetlenie,
*zła odległość od tablicy w szkole,
*łe warunki bytowe i higieniczne jak niedożywienie, zmęczenie, brak snu,
*zaburzenia czucia głębokiego, wady wzroku lub słuchu mogą utrwalać nawyk nieprawidłowego ustawienie ciała na przykład krótkowzroczność bądź ubytki w polu widzenia lub jednostronna wada słuchu bywają przyczyną asymetrycznego trzymania głowy,
6 3 6
2009-12-02T20:05:35+01:00

1 Przez prawidłową postawę należy rozumieć taką, której układ poszczególnych odcinków ciała względem siebie jest zharmonizowany, a utrzymanie jej wymaga minimalnego napięcia układu mięśniowego i nerwowego
2 Postawa prawidłowa to taki kształt ciała wynikający z budowy i nawykowego usytuowania poszczególnych jego części, który sprzyja podstawowym funkcjom organizmu.

1 5 1
2009-12-02T20:08:22+01:00
Przyczyny wad postawy człowieka są różne jedna z nich jest na przykład siedzenie zgarbione może doprowadzić to do skoliozy lordozy lub kifozy.Następnym przykładem może być pisanie z nosem dotykającym zeszytu. Innym przykładem może być porostu wkładanie nogi pod pośladki przy siedzeniu :DD
3 3 3