Rozwiąż krzyżówkę. Jej hasłem jest nazwa jedynego owada żyjącego w Polsce, który potrafi zapylic kwiat koniczyny dzięki swojemu długiemu języczkowi.

1. Co piszczy w ........................?
2. Siedmiokropka lub czterokropka - chrząszcz, który jest postrachem wszystkich mszyc.
3. Produkuje miód.
4. Mimo, że jest domowa, w domu nie jest mile widziana.
5. Cukrowy, lecz nie z cukru. Jest owadem bezskrzydłym (wspak).
6. Rogaty chrząszcz, który jest mieszkańcem lasów dębowych. W Polsce występuje pod ochroną.
7. Jedno ze stadiów rozwojowych owadów.


1. ^*****
2. ****^****
3. ****^***
4. ^****
5. *^***
6. *^*****
7. ^****


legenda:
^ - litera w haśle.
* - zwykła litera.

3

Odpowiedzi

2009-12-02T20:14:19+01:00
Trawiee
biedronka
pszczoła
mucha
--
jelonek rogacz
larwa
8 3 8
2009-12-02T20:16:17+01:00
1 Trawie
2 Biedronka
3 Pszczoła
4 Mucha
5 Rybik
6 Jelonek
7 Larwa
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:20:06+01:00
1) trawie
2) biedronka
3) pszczoła
4) mucha
5)rybik
6)jelonek
7) larwa

Chyba pomogłam :)
16 4 16