Odpowiedzi

2009-12-02T21:19:23+01:00
Domyslam sie ze to: http://zadane.pl/zadanie/194282 tez jest Twoje zadanie tylko z innego konta, tam masz wyliczona liczbe moli dla gestosci 0,68g/cm3. Wynik to 272mole
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T23:44:05+01:00
Heptan
C 7H16
1mol heptanu = 100g ( 7*12 +16*1)
d(gęstość ) heptanu = 0,68 g/cm3
wzór na gęstość
d=m/V masa/ objętość
m=d*V
m= 0,68 * 40 litrów
m= 27,2 kg= 27 200 g

skoro 100g ----1 mol
27 200g---x
x= 272 mole
to tyle
2 4 2