Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:32:05+01:00
Przystosowania GADÓW do życia na lądzie:
- ciało pokryte suchą, zrogowaciałą skórą, która chroni przed utratą wody i urazami mechanicznymi
- ubarwienie ochronne
- płuca służące do oddychania
- ciało pokryte łuskami lub płytkami kostnymi
- rozwój na lądzie

Przystosowanie PŁAZÓW do życia na lądzie:
- delikatna, wilgotna skóra w niewielkim stopniu zrogowaciała- możliwość oddychania przez skórę, płuca słabo wykształcone.
- rozwój narządów zmysłów
- zmiennocieplność
- serce jednokomorowe z dwoma przedsionkami: prawym i lewym.

Przystosowanie SSAKÓW do życia na lądzie:
- stałocieplność
- żyworodność
- lokomocja
- zęby które są zróżnicowane na siekacze, kły, przedtrzonowce i trzonowce
- mózg który umożliwia na rozwój złożonych zachowań socjalnych.

Mam nadzieje że chodziło Ci o przystosowanie do życia na lądzie, jeśli nie to sory ale nie napisałaś. Mam nadzieje że się przyda.
2009-12-02T20:33:55+01:00
Płazy:
Na ladzie:
-śluz zabespieczasacy przed wyschnieciem
-oddychaja płucami o budowie workowatej
-oczy pokryte powiekami które je nawilzaja
-ubarwienie zlewajace z otoczeniem
W wodzie:
- obecnosc błony pławnej
-opływowy krztałt ciała
- ubarwienie maskujace
- oczy na góze głowy
Gady
-sucha skura pokryta łuskami luib płytami kostnymi
-oddychaja płucami
-konczyny podwiniete pod tułw
-oczy pokryte powiekami
SSaki
- penchazykowate płuca
-obecnosc przepony
-doskonale rozwinietu układ nerwowy
-ciało pokryte włosami


Przepraszam za byki ^^