Jaś otrzymał w prezencie urodzinowym od rodziców skarbonkę, a wniej 50zł. Państwo Nowakowie obiecali synowi, ze każdego miesiąca będą mu wrzucali do skarbonki 20 zł. Przez ile miesięcy muszą rodzice wrzucac pieniądze do skarbonki, aby było w niej 250 zł. ? prosze o obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:32:02+01:00
250- 50 = 200 (łącznie wrzucana kwota)
200:20=10

odp. przez 10 miesiecy
2009-12-02T20:32:26+01:00
250zł - 50zł = 200zł
200zł : 20zł = 10

Odp: przez 10 miesięcy
2009-12-02T20:33:05+01:00


x- ilość miesięcy

50+20*x=250
20x=250-50
20x=200
x=10

rodzice muszą wrzucac pieniądze do skarbonki przez 10 miesięcy aby było 250 zł