Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-06-03T16:14:35+02:00
X-pierwszy bok
y-drugi bok

{x+4=y-5
{2x+2y=40

{x-y=-9 //*2
{2x+2y=40

{2x-2y=-18
+{2x+2y=40
4x=22//:4
x=5,25
5,25+4=y-5
y=14,25

{x=5,25
{y=14,25
  • Użytkownik Zadane
2009-06-03T16:17:02+02:00
A-krótszy bok
b- dłuższy bok
2a+2b=40 ∧ 2(a+4)=2(b-5)
2a+2b=40 ∧ 2a-2b=22

a=5,5cm
b=14,5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-06-03T16:19:37+02:00
X - krótki bok
y - długi bok

2x+2y=40
x+4=y-5

2x+2y=40
x-y=-9

2x+2y=40 => x=20-y
x-y=-9

x=20-y
20-y-y=-9

x=20-y
-2y=-29 //-2

x=20-y
y=14,5

x=20-14,5
y=14,5

x=5,5
y=14,5