Czym różniły się igrzyska olimpijskie starożytne od igrzysk organizowanych w naszych czasach? Podaj conajmniej 5 różnic.
Pilne, potrzebuję na jutro!
Jakby co to z podręcznika "Historia I dla gimnazjum" (seria "Podróże w czasie") str. 83.

2

Odpowiedzi

2009-12-02T20:38:17+01:00
Starożytne igrzyska olimpijskie różnią się od dzisiejszych tym, że jest w dzisiejszych czasach więcej konkurencji, igrzyska odbywają się w różnych miastach, w igrzyskach mogą startować również kobiety, zawodnicy występują w odzieży, zwycięzca otrzymuje wiele cennych nagród.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:39:37+01:00
Starożytne:
-udział brali tylko mężczyźni
-tylko w Atenach
-nagradzane było tylko 1 miejsce
-igrzyska trwały 5 dni
-igrzyska letnie
-za wygraną otrzymywano wieńce oliwne

Teraz:
-udział biorą kobiety i mężczyźni
-w róznych miejscach na świecie
-nagradzane 3 miejsca
-igrzyska trwają około 2 tygodni
-igrzyska letnie i zimowe
-za wygraną otrzymuje się puchary, medale