Zapisz w postaci sumy algebraicznej :
a)iloczyn dwóch kolejnych liczb naturalnych , z których mniejszą jest n-2
b)iloczyn dwóch kolejnych liczb parzystych , następujących po liczbie 2n
c)iloczyn dwóch kolejnych liczb nieparzystych , poprzedzających liczbę 2n+1

3

Odpowiedzi

2009-12-02T20:38:42+01:00
A) iloczyn dwóch kolejnych liczb naturalnych, z których mniejszą jest n-2,
(n - 2)(n) = n² - 2n

b) iloczyn dwóch kolejnych liczb parzystych, następujących po liczbie 2n,
(2n + 2)(2n + 4) = 4n² + 12n + 8

c) iloczyn dwóch kolejnych liczb nieparzystych, poprzedzających liczbę 2n+1
(2n - 3)(2n - 1) = 4n² - 8n + 3
26 3 26
2009-12-02T20:39:52+01:00
A) n-2 * n-1 * n-2
b) 2n * 4n * 6n
c) 2n+1 * 0n+1 * -2n+1
17 2 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:41:15+01:00
A)iloczyn dwóch kolejnych liczb naturalnych , z których mniejszą jest n-2
(n-2)(n-1)= n²-3n +2
b)iloczyn dwóch kolejnych liczb parzystych , następujących po liczbie 2n
(2n+2)(2n+4) = 4n²+12n+8
c)iloczyn dwóch kolejnych liczb nieparzystych , poprzedzających liczbę 2n+1
(2n-3)(2n-1)= 4n²-8n +3
42 4 42