Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T20:52:19+01:00
Fg-siła grawitacji
Fz-siła grawitacji na Ziemi
Mp-masa planety
Rp-promień planety
Mz-masa Ziemi
Rz-promień Ziemi
Mp=2Mz
Fg=Mp/R²
Fg=2Mz/(2Rz)²
Fg=2Mz/4Rz²
Fg=Mz/2Rz²
Fz=Mz/Rz²=g
Fg=g/2
Fg≈5m/s²

Odp. Przyspieszenie grawitacyjne na planecie o dwa razy większej masie i promieniu będzie dwa razy mniejsze niż na Ziemi czyli ok. 5m/s²

3 4 3
2009-12-02T20:54:23+01:00
Prawo powszechnego ciążenia:
F = Gm1m2/r²

Ziemia
G
m1
m2
r
F = Gm1m2/r²

Planeta X
G
2m1
m2
2r
F1 = G2m1m2/(2r)²
F1 = G2m1m2/4r²
F1 = 1/2 Gm1m2/r²
F1 = 1/2 F

Przyspieszenie grawitacyjne na tej planecie jest 2 razy mniejsze od ziemskiego, czyli około 4,9 m/s².
2 4 2