Utwórz wyrazy pochodne będące określonymi częściami mowy:
rzeczownik , czasownik , przymiotnik , przysłówek. Wypisz max wyrazów. Czyli od każdego wyrazu utwórz jak najwięcej określeń w formie: rzeczownika , czasownika , przymiotnika i przysłówka.

Wyrazy:

lekarz - stać- srebro-
malować- kupić- chudy-
choinka- żart- przy brzegu-
cud- miły- ładny-

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T20:59:26+01:00
Lekarz, lekarski, leczyć,
stać, stoimy , stoję, stojący
srebro, srebrny, sreberko, srebrzysty,
malować, malarki, malarz, malarski
kupić, kupujący, kupny, kupuję
chudy, chuda, chudzina
choinka, choinkowy, choineczka
żart, żartowniś, żartuję,
przy brzegu, przy brzegowy, przybrzerzny
cud, cudo, cudny, cudeńko, cuda
miły, miła,
ładny, ładna, ładne
więcej nie wiem
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T21:20:29+01:00
Lekarz:
rzeczownik lekarka ,
czasownik leczyć, ,
przymiotnik lekarski, leczniczy, lekarska, lekarskie ,
przysłówek lekarsko

stać
rzeczownik: stoisko,
czasownik: stoi
przymiotnik: stojący, stojąca, stojące,
przysłówek: stojąco

srebro
rzeczownik: srebrnik
czasownik srebrzyć
przymiotnik: srebrny, srebrna, srybrne
przysłówek: srebrnie

malować
rzeczownik malarz, malowanie
czasownik maluje
przymiotnik malarski,
przysłówek malarsko

- kupić
rzeczownik kupiec
czasownik kupować
przymiotnik kupiecki
przysłówek kupiecko

- chudy-
rzeczownik chudzielec
czasownik chudnąć
przymiotnik chudszy, chude, chuda
przysłówek chudo

żart
rzeczownik: żartowniś
czasownik: żartować
przymiotnik żartobliwy, żartobliwa, żartobliwie
przysłówek: żartobliwie

przy brzegu-
rzeczownik: przybrzeże
czasownik:
przymiotnik: przybrzeżny, przybrzeżna,
przysłówek:

cud
rzeczownik: cudeńko, cudotwórca, cudotwórczyni, cudotwórstwo
czasownik:
przymiotnik: cudny, cudowny, cudotwórcze
przysłówek: cudownie

- miły
rzeczownik: miłość, miłosierdzie
czasownik: miłować, miłowanie, miłujący
przymiotnik: miłujący, miłosierny
przysłówek: miło

- ładny-
rzeczownik:
czasownik:
przymiotnik: ładniejszy, najładniejszy, ładniej
przysłówek: ładnie

Części niestety nie wiedziałam, ale starałam się pomóc w miarę skromnych możliwości
6 4 6