Odpowiedzi

2009-12-02T20:52:58+01:00
2009-12-02T20:55:34+01:00
Scena ,(garderoba dla aktorów) tło w teatrze greckim
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T20:56:15+01:00
Scena (gr. skene - buda, szopa)

*przestrzeń wydzielona w teatrze z przeznaczeniem dla grających sztukę aktorów;

*część utworu dramatycznego wyodrębniona ze względu na występujące w niej osoby; przybycie lub odejście którejś z nich oddziela scenę od następnej. Przez analogię mówi się o scenach w utworze epickim, w którym są one samodzielnymi odcinkami fabuły. epizod.