Pole trójkąta ABC jest równe 5 dm², wysokość CD jest równa 10 cm. Jaka jest długość podstawy AB tego trójkąta ? Ile jest takich trójkątów ?

prosze o pomoc ;]
i mniej wiecej wytlumaczenie ;] bo jestem ciemna z tego hehe
z gory dzieki

2

Odpowiedzi

2009-12-02T21:43:05+01:00
5 dm to jest 50 cm.
pole trójkąta oblicza się ze wzoru P= ½ a×h
500 cm²= ½ a×10cm
500cm²= a×5cm
a=500cm²÷5cm
a=100cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T22:03:24+01:00
5dm²=5dm*5dm
więc P=25dm, czyli inaczej 250 cm

wzór na pole trójkąta: P= ½ a*h
P, czyli pole masz podane w zadaniu. Podaną masz również wysokość, czyli h. Podstawiasz więc do wzoru P i h, czyli wygląda to tak:
a jest niewiadome, więc je zostawiasz w spokoju.
250cm=½*a*10cm
250cm=5cm*a /:5cm dzielisz obustronnie przez 5 cm, żeby po prawej zostało tylko a, które musisz wyliczyć.
250cm:5cm=a
50cm=a
więc odcinek AB ma 50 cm, czyli inaczej 5dm.

teraz możesz sprawdzić poprawność obliczeń.
P=½*50cm*10cm
P=½*500cm
P=250cm=25dm
25dm to tak jak wyżej napisałam 5dm², więc wynik się zgadza. Podstawa AB wynosi 5dm lub 50cm, jak wolisz...

Ile jest takich trójkątów ?
nie rozumiem zbytnio o co chodzi w tym pytaniu ;d
ale mam nadzieję, że rozwiązanie dobre.