Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T22:09:31+01:00
A to jest proste:)
jesli masz dane boki to każdy bok mierzysz cyrklem i później odmierzasz w innym miejscu /zeszycie/. Łączysz wszystkie boki i tak powstaje prostokąt!
Mam nadzieję, że pomogłam!
2009-12-02T22:31:25+01:00
Jesli masz boki tzn że musisz skonstruować kąt prosty (4 razy)..
Wystarczy wyznaczyć prostą prostopadłą..

Rysujesz przedłużenie boku .. masz prostą .. wbijasz nóżkę cyrkla w wierzchołek boku .. obierając jakas rozwartosc cyrkla rysujesz kawałek okręgu przecinający prostą (zawierającą bok).. z tych 2 ptk obierasz rozwartosc cyrkla troszke wieksza niz poprzednio (ale mniejszą niz podwojona wartosc pierwszej rozwartosci).. dajesz nozke cyrkla w te dwa ptk i rysujesz pół okręgi .. powstają 2 ptk .. poprowadz przez nie prostą .. odłóż na niej drugą długość boku .. (jeśli poprawnie narysujesz i dość precyzyjnie powinien wyjsc kąt 90 stopni i powinno przechodzic przez wierzchołek boku..)

Postępując analogicznie sproboj zrobic reszte boków :D troche czasochłonne .. ale matma taka jest .. chyba ;D