Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T22:12:32+01:00
Wszystko potrzebne opisane:
http://www.kresy.pl/historia,wojna-o-granice?zobacz/wojna-polsko-bolszewicka
8 2 8
2009-12-02T22:18:47+01:00
Była to wojna pomiędzy odrodzoną II Rzeczpospolitą a Rosją Sowiecką. Wojna trwała w latach 1919-1920, a jej najważniejszymi epizodami militarnymi były: wyprawa kijowska, bitwa warszawska, kontruderzenie znad Wieprza, bitwa pod Komarowem i wreszcie bitwa nad Niemnem.
Przyniosła różne skutki, przeważnie oczywiście złe.
W następstwie wojny domowej w Rosji dokonano trwałych zmian ustrojowych, republiki stały się państwami bolszewickimi z monopartyjnym systemem politycznym. Bezpośrednimi skutkami wojny były: ogromny spadek liczby ludności kraju, nędza i głęboki kryzys gospodarczy wywołujący bunty wojskowych (powstanie kronsztadzkie), strajki robotnicze i powstania chłopskie (antonowszczyzna).
Pierwszymi sukcesami bolszewików były: stłumienie buntu junkrów i obalenie Komitetu Ocalenia Ojczyzny i Rewolucji w Petersburgu.
8 3 8