Opor zastepczy dwoch opornikow polaczony rownolegle wynosi 2 om. Jaki jest opor jednego z opornikow jesli opor drugiego wynosi 3 om

silnik o mocy 120 vat pracowal w ciagu jednej minuty w tym czasie wykonal prace a) 0,5 J b) 2J c)120 J d) 7200J

jezeli przez zarowke dostosowana do napiecia 6 V plynie prad o natezeniu 2A to o por tej zarowki wynosi: A)24 i ten znaczek wiesz jaki

B)6 C) 1/6 D)1/24

trzeba bylo napisac symbol np natezenia

zadanie a,b,c,d co jest izolatorem pradu

odkurzacz na jakiej zasadzie tam dziala jaka energia tam mechaniczna itp



prosze zróbcie mi to mam ,jutro spr !! z tego !! ocenie najlepsza!

3

Odpowiedzi

2009-12-03T08:41:53+01:00
Zad 1
Rz - oporność zastępcza = R₁R₂/R₂ + R₁ = 2 Ω
R₁ = 3Ω
2 = 3R₂/R₂ + 3
2(R₂ + 3) = 3R₂
2R₂ + 6 = 3R₂
2R₂ - 3R₂ = - 6
- R₂ = - 6
R₂ = 6Ω
opornik R₂ ma 6Ω
zad 2
P - moc silnika = 120W
W - praca w ciągu 1 min = 60 s
W = Pt = 120 razy 60 = 7200J
odp d
zad 3
I - natężenie prądu = 2A
U - napięcie = 6V
R - oporność = U/I = 6/2 = 3Ω
oporność żarówki = 3Ω
brak prawidłowej odpowiedzi w zadaniu
zad 4
porcelana
drewno
bakielit
guma
zad 5
odkurzacz ma silnik elektryczny oraz wentylator zasysający powietrze z zewnątrz
energia elektryczna silnika jest zamieniana na energię mechaniczną wentylatora

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T08:47:10+01:00
1.
jeśli oporniki połączone są równolegle, to odwrotność oporu zastępczego jest sumie odwrotności oporów poszczególnych oporników:

1/R = 1/R₁+ 1/R₂
1/R₂= 1/R - 1/R₁
R₂= (R₁*R) / (R₁- R)
R₂= (3Ω * 2Ω) / (3Ω - 2Ω) = 6Ω / 1Ω = 6Ω

2.
P = 120W
t = 1 min = 60s
W = P*t
W = 120W * 60s = 7200J
odp. d

3.
znowu dane nie pasują do odpowiedzi
U = 6V
I = 2A
R = U/I
R = 6V / 2A = 3Ω

4.
natężenie - I
napięcie - U
opór (rezystancja) - R

5.
izolatory: szkło, porcelana, plastik, tworzywa sztuczne, guma
przewodniki: żelazo, miedź, aluminium, grafit
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T08:51:46+01:00