Zapisz podane informacje w postaci układu równań.
a)frytki kosztują x zł a sok kosztuje y złotych. Andrzej kupił 2 porcje frytek i sok zapłacił 7 zł Kamila kupiła 1 porcje frytek i 2 soki i zapłaciła 6.5 zl
b) w pewnej klasie jest x dziewczat i y chłopców, razem 27 uczniów. gdyby chłopców było dwa razy więcej, a dziewcząt dwa razy mniej to klasa liczyłaby 24 uczniów

3

Odpowiedzi

2009-12-02T22:54:07+01:00
A) 2x+y=7
x+2y=6,5

b) x+y=27
0,5x+2y=24
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T22:56:26+01:00
A)
2x+y=7
x+2y=6,5 /×-2

2x+y=7
-2x-4y=-13
--------------
-3y=-6 /÷-3
y=2

x=6,5-2y
x=6,5-4
x=2,5

x=2,5
y=2

Odp: frytki kosztuja 2,5zl, a sok 2zl

b)
x+y=27
½x+2y=24 /×-2

x+y=27
-x-4y=-48
------------
-3y=-21 /÷-3
y=7

x=27-y
x=27-7
x=20

x=20
y=7

Odp: teraz klasa liczy 20 dziewczat i 7 chlopcow
9 4 9
2009-12-02T22:56:59+01:00
A)
x-cena frytek
y- cena soku

2x + y = 7
x + 2y = 6,5

b)
X-czba dziewczyn
y-liczba chlopcow


X+y=27
2y+0,5 × X = 24
16 3 16