Odpowiedzi

2009-12-02T23:01:05+01:00
A)Cp= 120/250+120 * 100%
Cp=1200/37
Cp~~32,43%

b)Cp= 25/320 * 100%
Cp= 250/32
Cp= 7,8125%
2009-12-02T23:05:22+01:00
250+120 = 370 - masa calego roztworu

120 masa kwasu

x% = (120*100)/370 = 32,43%

odp stężenie procentowe tego roztworu to 32,43%

320 -masa calego roztworu
25 - masa substancji

x%= (25*100)/320 = 7,81%

odp stężenie procentowe wynosi 7,81 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T23:06:09+01:00
A)
St = masa substancji : masa roztworu * 100%
ms= 120g
mr = 120g +250g= 370g
St= 120g: 370g *100% =32, 43%
Odp: Stężenie wynosi 32, 43%
b)
St = masa substancji : masa roztworu * 100%
ms=25g
mr=320g
St= 25g: 320g *100% = 7,81%
Odp: Stężenie wynosi 7, 81%