Odpowiedzi

2009-12-02T23:08:32+01:00
Ponieważ jest się coraz bliżej orbity ziemi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T23:21:32+01:00
Promieniowanie słoneczne (bliski ultrafiolet i promieniowanie widzialne) które przedostanie się przez atmosferę, zostaje pochłonięte przez ziemie. Dokładniej, przez atomy i cząsteczki które wchodzą w jej skład. Cząsteczki i atomy absorbując energie zostają wzbudzone i przechodzą w wyższy stan energetyczny. Wzbudzona cząsteczka/atom wracając do swojego stanu podstawowego uwalnia nadmiar energii w postaci promieniowania podczerwonego (ciepła). A jak wiadomo im bliżej źródła ciepła, tym cieplej.