Zapisz podane informacje w postaci układu równań
a) liczba a jest o 3 większa od liczby b. srednia arytmetyczna liczb a i b jest równa 14.5
b) liczba x jest o 8 mniejsza od liczby y liczba y jest 3 razy wieksza od liczby x
c) liczba u jest o 6 wieksza od liczby v. suma liczb u i b jest cztery razy wieksza od v ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-02T23:11:43+01:00
B+3=a a+b:2 = 14,5
x-8=y y=3x
u-6=v u+b = 4v
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T23:14:40+01:00
A)

a=b+3
(a+b):2=14,5

b)

x=y-8
y=3x

c)

u=v+6
u+b=4v