Stóg siana ma kształt stożka o wysokości 3m i średnicy podstawy stanowiącej 2/3 wysokości. Ile metrów sześciennych siana ułożono w dwudziestu takich stogach?

A. 3,1m szeciennych
B. 62,8 m szeciennych
C. 31,4 m szeciennych
D. 6,2 m szeciemmych

3

Odpowiedzi

2009-12-02T23:25:01+01:00
2009-12-02T23:29:42+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T23:33:27+01:00
Oznaczamy:
R-srednica
r promień
V stozka= 1/3 πr²h
h=3m
R=2/3h
R=2/3*3=2
r=1/2*R
r=1/2*2=1 (m)
Obliczamy V stozka
V=1/3πr²h
V=1/3*3,14*1²*3
V=3,14 m³≠3,1 m³
Odp A
3 2 3