PRZYPOŻĄDKUJ ODPOWIEDNIE INFORMACJE DO DANYCH EWANGELI

1.EWANGELIA WG ŚW MARKA
2,EWANGELIA WG ŚW MATEUSZA
3.EWANGELIA WG ŚW ŁUKSZA
4.EWANGELIA WG ŚW JANA

A.JEJ AUTOR Z ZAWODU BYŁ CELNIKIEM
B.W NIEJ ODWOŁAŃ DO TEKSTÓW STAREGO TESTAMENTU
C.POWSTAŁA OK.ROKU 80
D.NAPISANA NAJWCZEŚNIEJ SPOŚRÓD WSZYSTKICH EWANGELI
E.JEJ AUTOR PODKREŚLA W NIEJ ZARÓWNO BÓSTWO JAKI I CZŁOWIECZEŃSTWO JEZUSA
F.JEJ AUTOR Z ZAWODU BYŁ LEKARZEM
G.NIE JEST EWANGELIĄ SYNOPTYCZNĄ
H.NAPISANA NAJPÓŹNIEJ SPOŚRÓD EWANGELI
I.JEJ AUTOR NAZYWAŁ JEZUSA SYNEM BOŻYM
J.NAJKRÓTSZA EWANGELIA
K.PISANA NA PODSTAWIE RELACJI ŚW.PIOTRA
L.NAPISANA OK.ROKU 70
M.JEJ ADRESATAMI BYLI ŻYDZI
N.JAKO JEDYNA SPORÓD EWANGELI OPISUJE SCENĘ ZWIASTOWANIA
O.NAPISANA OK.ROKU 90
P.JEJ AUTOR TO UMIŁOWANY UCZEŃ JEZUSA
R.NAZYWANA TRAKTATEM O MIŁOŚCI
S.JEJ AUTOR UKAZUJE JEZUSA BLISKIEGO LUDZIOM PEŁNEGO MIŁOSIERDZIA
T.JEJ AUTOR NAPISAŁ RÓWNIEŻ DZIEJE APOSTOLSKIE
U,JEJ AUTOR NAPISAŁ RÓWNIEŻ 3 LISTY I APOKALIPSĘ WCHODZĄCE W SKŁAD KANONU NOWEGO TESTAMENTU
V.NA PODSTAWIE TEJ EWANGELII ZBAWCZE DZIEŁO JEZUSA MOŻNA PRZYROWNAĆ DO WYZWOLEŃCZEGO DZIEŁA MOJŻESZA
W.JEJ AUTOR NAWRACA SIĘ PO ŚMIERCI JEZUSA DZIĘKI ŚW PAWŁOWI
Y.JEJ AUTOR ZNANY RÓWNIEŻ Z IMIENIA LEWI

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T09:26:18+01:00
1. J, K, L, I
2. A, D, Y, M
4. U, P, G, H, L
3. T, F, N,

Niestety tylko tyle, resztę myślę że możesz znaleźć sama i lepiej niektóre rzeczy sprawdź, bo robiłem to głównie z głowy...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:16:11+01:00
A.EW.WG.ŚW MATEUSZA
B.EW WG ŚW MATEUSZA
C.EW.WG.ŚW.ŁUKASZA
D.EW.WG ŚW.MARKA
E.EW.WG.SW.JANA
F.EW.WG.ŚW.ŁUKASZA
H.EW.WG.ŚW JANA
I.EW.WG.ŚW.JANA
L.EW.WG.ŚW.MARKA
M.EW.WG.ŚW.MATEUSZA
P.EG.WG.ŚW.JANA
S.EG.WG.ŚW.ŁUKASZA
TO WSZYSTKO CO WIEM
1 4 1
2009-12-03T14:28:02+01:00
Myślę,że to będzie tak:
1.EWANGELIA WG ŚW MARKA D,J,K,L
2,EWANGELIA WG ŚW MATEUSZA A,B,C,M,Y,V
3.EWANGELIA WG ŚW ŁUKASZA F,N,S,T,W
4.EWANGELIA WG ŚW JANA E,G,H,I,O,P,R,U