Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T08:03:37+01:00
To proste i mona to zrobić jednym działaniem:
180' : (5+3+1) = 20'- tyle będzie wynosił ostatni kąt
teraz obliczmy pierwszy:
5*20'=100'
i pozostały:
3*20'=60'

Odp.: W tym trójkącie kąty wynoszą: 100', 60', 20'.

tam gdzie jest ' musisz podopisywać stopnie bo ja nie mam takiego znaku

pozdro!!
2009-12-03T11:56:16+01:00
180° to calosc. Trzeba podzielic to na 9 czesci bo 5+3+1=9

180°:9 = 20°

Jedna czesc (a tym samym kat skladajacy sie z tej jednej czesci) = 20°
Kolejne: 3*20°=60°, 5*20°=100°