Odpowiedzi

2009-12-03T09:10:32+01:00
Ułamki dziesiętne to takie liczby które po przecinku maja tez liczby normalnie zapisane np. 2.5 a nie zapisane za pomoca kreski ułamkowej np. 2 i 1/5 (to ta sama liczba zapisana w ułamku zwykłym)
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T09:33:58+01:00
Ułamki dziesiętne zapisuje się bez kreski ułamkowej ale używa się przecinka dziesiętnego,który oddziela część całkowitą od części ułamkowej .I tak pierwsze miejsce po przecinku to część dziesiętna ,drugie -setna , trzecie -tysięczna . Aby zamienić ułamek zwykły na dziesiętny najpeościej podzielić jego licznik przez mianownik np. 1/2=1:2=0,5 3/4=3:4=0,75 . inny sposób to rozszerzyć lub skrócić ułamek zwykły tak aby jego mianownikiem była liczda 10,100,1000 np. 5/25=(rozszerzamy bo 100 czyli licznik i mianownik mnożymy przez 4 ) 20/100=0,20
3 2 3
2009-12-03T12:22:36+01:00
Ułamki dziesiętne to liczby ułamki dziesiętne zapisujemy za pomocą przecinka np. 2,5 (to są też ułamki zwykłe tylko w innej postaci)
1 2 1