Mam na fizykę do rozwiązania dwa zadania. W zasadzie, to już je zrobiłam, ale chciałabym jeszcze skonsultować odpowiedzi xD
1.Ile wynosi masa benzyny w cysternie o pojemności 50m³.
(benzyna d=710kg/m³)
2.Która z dwóch cieczy o masie 1.5 kg zajmuje większą objętość: gliceryna (d=1260kg/m³) czy nafta (800kg/m³). Oblicz te objętości.

Jest jeszcze jedno zadanie, na które nie mam pomysłu:
3.Masa 300ml miodu wynosi 370g. Ile wynosi gęstość miodu?
Najbardziej zależy mi na tym 3 zadaniu.

3

Odpowiedzi

2009-06-03T18:49:31+02:00
1.
m=V*g
m=50m3*710kg/m3
m=3550kg

2.
gliceryna
V=m/g
V=1,5/1260
V=0,0011

nafta
V=1,5/800
V=0,0018
większą objętość ma nafta
3.
300ml-370g
1000ml-x
x=1000*370/300
x=1233g

gęst.1233g/dm3

3 nie jestm pewna czy jest dobrze ;D
2009-06-03T18:53:17+02:00
3.
1ml= 1 cm³
300 ml= 300 cm ³

gęstość - d


d= m/v

d= 370/300
d= 1,2(3) g/cm ³
Najlepsza Odpowiedź!
2009-06-03T18:53:30+02:00
1. m=d * V m=50*710 m= 35500[kg]

2. V=m/d V=1,5/1260 V=0,0011904...
V=1,5/800 V=0,001875 Odp. Nafta ma większą objętość.

3. d=m/V d=370/300 d=1 7/30[g/cm3]