Odpowiedzi

2009-12-03T12:34:16+01:00
Dane:
W = 20 000J
h = 10m
g ≈ 10 m/s²
m = ?

Z zasady zachowania energii: energia potencjalna wody została zamieniona w pracę (wprawienie turbiny w ruch)

W = Ep

Ep = m * g * h

m = Ep / (g * h)

m = 20 000 /(10*10) = 200 kg

odp. Masa wody wynosi 200kg.
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T12:39:04+01:00
Dane:
W = 20 000J
h = 10m

Szukane:
m = ?

Z zasady zachowania energii:
W = Ep (energia potencjalna wody została zamieniona w pracę)

Ep = mgh
g (stała grawitacji dla Ziemi) = ok. 9,81m/s² = ok. 10m/s²

po przekształceniu wzoru:
m = Ep / gh

m = 20 000J / 10m/s² * 10m = 20 000kgm²/s² / 100m²/s²
m² się skrócą, s² się skrócą ze sobą
m = 200 kg

Masa wody wynosi 200kg
37 4 37