Odpowiedzi

2009-12-03T13:13:17+01:00
Pole kwadrata wynosi: a*a=a^2
pole prostokąta wynosi:a^2-1
odpowiedź:
większe pole powierzchni ma kwadrat
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T13:15:37+01:00
Wzór na pole prostokąta: P = a*b
wzór na pole kwadratu = P = a²

Trzeba sprawdzić czy pola prostokąta o tych bokach, wynosi tyle samo ile pole kwadratu, czyli trzeba porównać pola tych figur:

a*b = a²

Podstawiamy dane:

(a-1)*(a+1) = a²

Wykonujemy obliczenia:

a² + a - a - 1 = a²

Skracamy wyrazy a i -a bo dają razem 0 i wychodzi, że:

a² - 1 = a²

co jest nieprawdą, wiec taki prostokąt będzie miał o 1 jednostkę mniejsze pole od kwadratu.

Piszemy odpowiedź:

Więsze pole będzie miał kwadrat.




6 4 6