Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:00:38+01:00
X - ilość osób
¹/₂ x -ilość osób która poszła czerwonym szlakiem
¹/₃ x -ilość osób która poszła czarnym szlakiem
6 -ilość osób która poszła żółtym szlakiem
x=¹/₂ x + ¹/₃ x +6
x=³/₆ x + ²/₆ x +6
x=⁵/₆ x + 6
x -⁵/₆ x =6
¹/₆ x=6 /*6
x=36

Na wycieczkę poszło 36 osób.
2009-12-03T14:01:00+01:00
X - ilość osób
½•x + ⅓•x + 6 = x
x -x (½ +⅓ ) =6 x - x(3/6 + 2/6) =6
1/6• x = 6
x =36