Przedmiot wprawdzie polski ale można zaliczyć to zadanie domowe do historii czy sztuki:
Napisz nazwy zawodów, których dzisiaj już nie ma, a obok wpisz czy się zajmowano w tym zawodzie.
np. garncarz - lepił garnki
np. bednarz - robił beczki
proszę o szybką odpowiedz jeszcze na dzisiaj
najszybszą nagrodzę naj...........
co najmniej 4 zawody których już nie ma!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:23:39+01:00
Bobrownik - służący zajmujący się właściwym wykorzystaniem żeremi bobrowych.

cegielnik - wytwarzał cegły i dachówki.

garbarz - garbował (zmiękczał skóry)

gręplarz - rozczesujący i czyszczący wełnę

grotnik - wytwarzał groty i ostrze włóczni

pracz - zajmował się praniem

ptasznik - opiekował się ptakami służącymi do polowań

świeczarz - robił świece


1 4 1
2009-12-03T14:29:29+01:00
1. Garbarz- zmiękczał skóry, oczyszczał je z tłuszczów i włosi
2. Kaletnik - wytwarzał i naprawiał wyroby skórzane
3. Owczarz - zajmował się strzyżeniem i doglądaniem owiec
4. Zielarz - hodował zioła, wiedział najlepiej jak je zbierać

Mam nadzieję, że się przyda O_o
:)
Pzdr.