Ćwiczenie 1.
Podkreśl zaimki, które odmieniają się przez liczby ;
Tacy ; gdzie ; któremu ; jego ; tym ; tyle [wypisz w komciu ]

Ćwiczenie 2.
Określ przypadek każdego z podanych zaimków.
a) jakiego -
b) mój -
c) twojej -
d) (o) swoim -
e) wami -
f) (z) którym -
g) ją -
h) tobie -

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:20:54+01:00
Ćwiczenie 2.
Określ przypadek każdego z podanych zaimków.
a) jakiego - Dopełniacz
b) mój - Mianownik
c) twojej -Celownik
d) (o) swoim - Miejscownik
e) wami -Narzednik
f) (z) którym - Narzędnik
g) ją - Biernik
h) tobie - Celownik
6 4 6
2009-12-03T14:24:10+01:00
Jakiego psa potrąciło auto?
muj pies jest zdrowy.
co się stało twojej rybce?
teraz powiem o swoim piesku.
co się z wami stało?
z kturym psem szłaś do parku?
co się z ją stało?
co tobie dolega piesku?
11 1 11