Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T14:27:21+01:00
Odpowiedź d


-siłę ciężkości (ciężar) wyrażamy w niutonach N
-masę wyrażamy w kilogramach kg.
-dla ciał umieszczonych w pobliżu powierzchni Ziemi ciężar (liczbowo) jest ok. 10 razy większy od ich mas.
1 5 1
  • pacz
  • Początkujący
2009-12-03T14:27:40+01:00
Odp. D

masa się nie zmienia, ale ciężar tak. np w wodzie kamień "wydaje" się być lżejszy;)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:27:48+01:00
D)są to różne wielkości fizyczne

ciężar Q = m*g
m - masa ciała
g - przyspieszenie ziemskie
Więc ciężar nie jest równy masie

masę mierzymy w kg, a ciężar w niutonach
1 5 1