Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T14:30:10+01:00
1. W 1385 roku zawarto unie polsko - litewką.
2. W 16 wieku ktos pomyslał, że trzeba tą unię wzmocnić.
3. W 1569 roku zwarto unię lubelską.
4. Polacy od tego czasu zabrali tereny dzisiejszej Ukrainy.
5. Pewien szlachcic ukraiński, był to Bohdan Chmielnicki został 6. potępiony przez rząd litewski.
6. Poszedł ze skargą do króla polskiego i opowiedział całą
krzywdę.
7. Król dał mu do zrozumienia, żeby walczył o swoje.
8. Chmielnicki zawarł sojusz z Tatarami.
9. W 1648 roku wojska Rusinów i Tatarów napadły na Polskę.
-Polacy byli oburzeni.
10. Musieli płacić Chanowi Tatarów coroczną daninę.
11. W 1551 roku wywołała się z tego bitwa pod Beresteczkiem. Polacy wygrali bitwę.

Mam nadzieję, że jest okey :):
Jeżeli tez tak uważasz to liczę na najlepsza odpowiedz <33

Pozdrawiam
10 2 10
2009-12-03T14:34:25+01:00
1. Założenia strategiczne.
2. Bitwa pod żóltymi wodami.
3. Bitwa 23 maja pod Korsuniem
4. Działania wojenne lato/jesień rok 1648.
5. Bitwa pod Piławicami.
6. Zwycięstwo w bitwie pod Piławicami.
7. Chmielnicki 'panem' Ukrainy.
8. Oblężenie Lwowa i Zamościa.
9. Utworzenie nowej koncepcji powstania.
10. Rokowania pokojowe.
11. Zmuszenie Chmielnickiego do uznania formalnej zwierzchności Rzeczypospolitej nad Ukrainą.

no i to by było na tyle myśle ;)
mam nadzieje ze pomoglam. ;]
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:26:27+01:00
1. 1648- wybuch powstania Chmielnickiego oraz bitwy pod Żółtymi wodami, Korsuniem i Piławcem.
2. 1649- walki na Ukrainie(Zbaraż), ugoda zborowska, tytuł hetmana kozackiego dla Bohdana Chmielnickiego
3. 1651- zwycięstwa króla Jana Kazimierza w bitwie pod Beresteczkiem
4. 1651- ugoda w Białej Cerkwi
5. 1652- wznowienie walk, bitwa pod Batohem
6. 1654- ugoda w Perejesławiu, przyłączenie Ukrainy lewobrzeżnej do Rosji
7. 1657- śmierć Chmielnickiego na jego miejsce zostaje wybrany Iwan Wyhowski
1658- ugoda hadziacka
18 3 18