Odpowiedzi

2009-12-03T14:49:03+01:00
28 / 2 =14

14/7=2
a=4*2=8
b=3*2=6

c jest przekatna
c² =a²+b²
c²=64+36=100
c=10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:49:48+01:00
Obw=28cm
Obw=2a+2b
a=³/₄ *b
Obw=2 *³/₄ *b+2b
Obw=³/₂*b+2b = ³/₂ b + ⁴/₂ b= ⁷/₂b
⁷/₂b=28 /* ²/₇
b=4*2
b=8 cm
a=³/₄ *b=³/₄ *8=3*2=6cm

a²+b²=d²
6²+8²=d²
36+64=d²
d²=100
d=10cm

Odp.Długość przekątnej tego prostokąta wynosi 10cm.
2009-12-03T14:52:43+01:00
Długość jednego boku to x
drugiego to 3/4x
3.5x=28
x=8
3/4x=6
przekątną obliczamy z twr pitagorasa
c^2=64+36
c=10