Zapisz podane informacje w postaci układu równan:
a)Liczba a jest o 3 wieksza od liczby b. Średnia arytmetyczna liczb a i b jest równa 14,5
b)Liczba x jest o 8 mniejsza od liczby y.Liczba y jest jest 3 razy wieksza od liczby x.
c)Liczba u jest o 6 wieksza od liczby v. Suma liczb u i v jest 4 razy wieksza od v

3

Odpowiedzi

2009-12-03T14:51:51+01:00
A)
(a+b)/2 = 14,5
gdzie b = a - 3

b)
x=y-8
y=3x

c)
U+6=V
U+V=4(U+6)
21 4 21
2009-12-03T14:55:20+01:00
A)Liczba a jest o 3 wieksza od liczby b. Średnia arytmetyczna liczb a i b jest równa 14,5

a=b+3
(a+b)/2=14,5

b)Liczba x jest o 8 mniejsza od liczby y.Liczba y jest jest 3 razy wieksza od liczby x.

x+8=y
3x=y

c)Liczba u jest o 6 wieksza od liczby v. Suma liczb u i v jest 4 razy wieksza od v

u=v+6
(u+v)=4v


26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T14:55:20+01:00
A)
a-3=b
(a+b):2=14,5
b)
x+8=y
y=3x
c)
u-6=v
u+v=4v
34 4 34