Dzisiaj do rozwiązania mam trzy zadania.

Zad 1.
Zapisz odejmowanie w postaci dodawana i zintepretuj dodawanie na osi liczbowej.

a) 4-10
b) 17 - (-20)
c) -8 - (-12)
d) -15 - 48
e) -10 - 7
f) -25 - (-13)

Zad 2.
Zapisz bez nawiasów liczbę równą:

a) -(-6)
b) -(+9)
c) -(-(0))
d) -(0,25)
e) -(+(-2))
f) -(-(-(-1/2)))

Zad 3.
Zapisz wyrażenie beż nawiasów i oblicz jego wartość :

a) 7+(-2)
b) (-0,8)-(-0,8)
c) 7-(-2)
d) (-15)+(-3)
e) -(-3/4)+(-1/4)
f) -(-0.5)-(-1/2)
g) (-21)-(-15)
h) -1,2-[-(-0,8]
i) 24-(-15)+(-32)

Proszę o rozwiązanie zadań :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:02:03+01:00
Zad 2.
Zapisz bez nawiasów liczbę równą:

a) -(-6) = 6
b) -(+9) = -9
c) -(-(0)) = 0
d) -(0,25) = -0,25
e) -(+(-2)) = 2
f) -(-(-(-1/2))) = 1/2

Zad 3.
Zapisz wyrażenie beż nawiasów i oblicz jego wartość :
a) 7+(-2) = 7-2 = 5
b) (-0,8)-(-0,8) = -0,8+0,8 = 1,6
c) 7-(-2) = 7+2 = 9
d) (-15)+(-3) = -18
e) -(-3/4)+(-1/4)
f) -(-0.5)-(-1/2)
g) (-21)-(-15) = 6
h) -1,2-[-(-0,8] = -2
i) 24-(-15)+(-32) = 7
1 5 1
2009-12-03T15:03:42+01:00
1.
a) -10+4
b) 17+20
c) -8+12
d) -15 + (-48)
e) -10 + (-7)
f) -25 + 13

2.
a) 6
b) -9
c) 0
d) -0,25
e) 2

3.
a) 7-2=5
b) -0,8+0,8=0
c) 7+2=9
d) -15-3=-18
e) 3/4-1/4=2/4=1/2
f) 0,5+1/2=1
g) -21+15=-6
h) -1,2-0,8=-2
i) 24+15-32=7
1 4 1