Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:02:29+01:00
Te trojkaty sa podobne, ponieważ jeżeli te trójkąty są prostokątne to w kazdym z tych trojkatow suma katow wynosi 180 stopni
Jezeli jeden kat w trojkacie ma 32 stopnie to drugi nalezy obliczyc tak : 180-(90+32)= 58 stopni

Jeżeli jeden kat w trojkacie ma 58 stopni to drugi nalezy obliczyc tak : 180-(90+58)= 32 stopnie

A jezeli trojkaty maja takie same katy to sa do siebie podobne.
2009-12-03T17:57:45+01:00
Tak te trójkąty są równe ponieważ w każdym trójkącie prostokątnym miara kątów jest równa 180⁰.
1. trójkąt ma miary 90⁰+52⁰+x=180⁰
x=38⁰
2. trójkąt ma miary 90⁰+38⁰+x=180⁰
x=52⁰
Odp: Te trójkąty sa podobne.
2009-12-03T20:53:36+01:00
TAK ponieważ:
Trójkąt ma 180 stopni , a 180 - (90 + 52)=180-142=38
A drugi 180-(90+38)=180-118=52
Te trójkąty mają takie samy kąty;D