Odpowiedzi

2009-12-03T15:03:41+01:00
8cm, 4cm, 6 cm - długości boków trójkąta ABC
7cm : 4cm = 7/4 = k - stosunek podobieństwa
Pozostałe boki trójkąta A1B1C1 mają długości ;
7/4 * 8cm = 14 cm
7/4 * 6cm = 10,5 cm.
Obwód A1B1C1 =( 7 +14 + 10,5) cm = 31,5 cm.
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:12:07+01:00
A=8 cm
b=4 cm
c=6 cm
b'=7 cm
obw A'B'C'=a'+b'+c'
a'/a=b'/b=c'/c
b'/b=⁷/₄
a'/a=a'/₈ = ⁷/₄ /*8
a'=7*2=14cm

c'/c=c'/6= ⁷/₄ /*6
c'=²¹/₂=10,5cm

obw A'B'C'=a'+b'+c'
obw A'B'C'=14+7+10,5
obw A'B'C'=31,5 cm
24 4 24
2009-12-03T17:57:53+01:00
Oznaczmy długości boków trójkąta ABC jako a,b,c, natomiast boki trójkąta A'B'C' jako a',b',c'
a=4cm
b=6cm
c=8cm

k - współczynnik proporcjonalności obu trójkątów
a'=7cm - najkrótszy bok trójkąta A'B'C'
a'/a=k
k=1,75

b'/b=k
b'=k*b
b'=1,75*6=10,5cm

c'/c=k
c'=k*b
c'=1,75*8=14cm

L- obwód trójkąta A'B'C'
L=a'+b'+c'
L=7+10,5+14
L=31,5cm
14 4 14