Jesienią magda chciała kupić rower . w sklepie był akurat rabat wszystkie towary tańsze o 12% Magdę zainteresował rower ,którego cena bez obniżki wynosiła 850 zł .
spytała sprzedawcy ile wybrany przez nią rower może kosztować na wiosnę . sprzedawca nie potrafił wprawdzie podać dokładnej ceny, ale powiedział że prawdopodobnie będzie ona o około 20% wyższa niż cena roweru przed jesienią obniżką
a) ile magda zapłaci za ten rower kupując go jesienią ?
b) jaka przypuszczalnie byłaby jego cena wiosną ?
c) czy opłaci się magdzie włożyć 850 zł na szesść miesięcy do banku na konto oprocentowane 10% w stosunku rocznym i wiosną kupić rower ?? ile by na tym zyskała lub ztraciła ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:33:45+01:00
Cena bez obniżki: 850 zł
jesienna obniżka: 12%

(ułamek) 12/100 x 850 = 102 zł
102 zł - tyle wynosi obniżka
850 zł - 102 zł = 748 zł
a) 748 zł

wiosenna obniżka - 20%
20/100 x 748 = 149 zł
850 zł - 149,6= 700,4 zł
b) 700,4 zł

Mam nadzieję, że pomogłam.
  • Ihuk
  • Początkujący
2009-12-03T17:11:25+01:00
A) 850 zl ------ 100 %
x ------ 88 %

850 • 88
---------- = 74800
100

74800
------- = 748 zl
100

b) 850 zl ------ 100%
x ------ 120%

850 • 120
----------- = 102000
100

102000
-------- = 1020 zl
100

c) niestety nie wiem ;p