Pod rysunkami podano , w jakim czasie zwierzęta pokonują dystans :
ZEBRA: Kangur: Słoń: Mrówka:
3 km w 4 min !! 8km w 10 min !! 36km w 3 godz !! 15m w 6s!!

a) Które ze zwierząt jest najszybsze - zebra czy kangur??
b) Czy szybszy jest słoń czy mrówka??

Prosze o działania i rozwiązania...!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:19:26+01:00
Zebra:
a)3km/4min x 15 =45km/60min
Kangur:
8km/10min x 6 = 48km/60min
Odp Szybszy jest kangur
b)Słoń:
36km/3h : 3 = 12km/60min
Mrówka:
15m/6s x 10 = 150m/60s
150m/60s x 60 =9000m/60min
9000m=9km
Odp: Szybciej porusza się słoń
3 3 3
2009-12-03T15:45:57+01:00

a)
Na początku obliczmy z jaką prędkością poruszają się zwierzęta:
Zebra:
3km:4min=0,75km/min
Kangur:
8km:10min=0,8km/min
A teraz porównujemy te prędkości:
0,75km/min < 0,8km/min
Odp.: Szybszy jest kangur.

b)Słoń:
36km/3h : 3 = 12km/60min
Mrówka:
15m/6s x 10 = 150m/60s
150m/60s x 60 =9000m/60min
9000m=9km
Odp: Szybciej porusza się słoń
3 5 3