1.Dwie trzecie drogi o długości 120 km ma nawierzchnię asfaltową. Ile to kilometrów?
.......................

Odp: ...........................................


2.Ile wolał byś dostac: jedną trzecią kwoty 480 zł czy trzy drugie kwoty 120 zł ? Podkreśl odpowiedzi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T15:12:01+01:00
120:3*2=40*2=80 km

480:3=160 zł
120:2*3=60*3=180 zł
180zł>160zł
Mam nadzieję, że pomogłem ;D
9 4 9
2009-12-03T15:13:35+01:00
Ad1. 120/3=40 zatem 2/3ze120=80km
Ad2. 480/3=160 -> 1/3z480=160
w drugim przypadku wychodzi 120+60(to jest 1/2z120)=180
czyli lepiej 3/2 kwoty 120
15 2 15
2009-12-03T15:14:08+01:00
2/3*120km=80km
odp:80km drogi jest asfaltowa

1/3*480zł=160zł
3/2*120zł=180zł
160zł<180zł
21 4 21