Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T15:18:07+01:00
360stopni-2*90stopni=180stopni
n-kąt ostry
2n-kąt rozwarty
n+2n=180stopni
3n=180stopni / dzielimy przez 3
n=60stopni
kąt ostry- n, więc wynosi 60stopni
kąt rozwarty- 2n, więc wynosi 2*60stopni= 120stopni
2009-12-03T15:21:21+01:00
X-kat ostry
2x-kąt rozwarty

90⁰+90⁰+x+2x=360⁰
180⁰+3x=360⁰ /-180⁰
3x=180⁰ /:3
x=60⁰ -miara kata ostrego
2x=2*60⁰=120⁰ -miara kata rozwartego

Miary katow w tym trapezie to 90⁰,90⁰,60⁰ oraz 120⁰.
2009-12-03T15:22:53+01:00
360-(2x90):3=180:3=60
2x60=120
kąt ostry ma 60
a rozwarty 120