1.Odmień przez przypadki rzeczownik"didaskalia". Wyjaśnij jeso znaczenie.

2.Ułóż zdania z podanymi rzeczownikami w podanej formie.
-bracia- celownik l. mn.
-muzeum-dopełniacz l.mn
-człowiek-narzędnik l.mn.
-dłoń-narzędnik l.mn.
-rok-biernik l.mn.
-kość-narzędnik l.mn.
-Nowakówna-dopełniacz l.poj.
-Białystok-miejscownik l.poj.
-sędzie-narzędnik l.poj
-Anna i Paweł Lipszycowie-celownik
-przyjaciel-miejscownik l.mn.
Z GÓRY DZIĘKUJE

2

Odpowiedzi

2009-12-03T15:28:36+01:00
Didaskalia- występują w dramatach tzw. tekst poboczny
M. didaskalia
D. didaskalii
C. didaskaliom
B. didaskalia
N. didaskaliami
Ms. didaskaliach
W. didaskalia
Powiedzaiłem braciom o meczu
Na Starym Mieście nie ma żadnego muzeum
Ciężko jest być z innym człowiekiem
Ogarnęłam dłonią włosy z czoła
Nie ma roku, byś nie wpadl w tarapaty
Uderzyłem się kością dinozaura
Nie widziałem dzisiaj w szkole Nowakówny
Słyszałam wiele dobrego o Białymstoku
-sędzie-narzędnik l.poj
-Anna i Paweł Lipszycowie-celownik
Myślałam właśnie o moim przyjacielu, kiedy ten nadszedł
30 3 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:45:13+01:00
1.Didaskalia : uwagi, sugestie autora dramatu dotyczące sposobu wystawienia utworu na scenie.
odmiana:
M. didaskalia
D. didaskaliów
C. didaskaliom
B. didaskalia
N. didaskaliami
M. didaskaliach
W. didaskalia

2. Wczoraj moja koleżanka przypatrywała się z ukrycia moim braciom.
Zwiedzanie wszystkich muzeów w Berlinie zajęłoby nam kilka dni.
Nie lubię rozmawiać z ludźmi na banalne tematy.
Lubię leżeć na plecach z dłońmi za głową.
Ostatnie lata były dla mnie bardzo pomyślne.
Mój kolega pokazywał mi ostatnio niesamowite sztuczki z kośćmi do gry.
Dzisiaj w szkole brakowało Nowakówny.
W szkole ogłoszono turniej wiedzy o Białymstoku.
Po wczorajszym meczu udało misię przeprowadzić krótki wywiad z piłkarskim sędzią Markiem Wrońskim.
Na rodzinnym zjeździe rozmawialiśmy o naszych wspólnych znajomych Annie i Pawle Lipszycach.
Długo zastanawiałem się, jaką historię o przyjaciołach powinienem w mojej pracy konkursowej.

55 4 55
Ale to 2 to miało być w podanej formie