Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T15:29:11+01:00
1.Tannenberg ale nie jestem pewna
2. w 1226 panującym na Mazowszu był Konrad on sprowadził
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:49:23+01:00
1) inna nazwa wsi Grunwald w Niemieckiej literaturze funkcjonuje jako bitwa pod Tannenbergiem.
W Polsce nazwa Grunwald zaś w Niemczech Tannenberg. Różnica jest tylko językowa.

2) Do Polski krzyżaków sprowadził Konrad Mazowiecki w 1226 roku w celu ułatwienia sobie obrony przed napadami pogańskich Prusów. W zamian dał zakonowi krzyżackiemu w lenno Ziemię Nieszawską i Chełmińską z obowiązkiem walki z Prusami i nawracania ich na wiarę chrześcijańską.
Konrad Mazowiecki syn Kazimierza Sprawiedliwego, książę kujawsko-mazowiecki i krakowski.