Odpowiedzi

2009-12-03T15:58:03+01:00
Największe wrażenie wywarła na mnie scena, w której Klara nakazała Papkinowi (jeżeli chce być je mężem) wiele trudnych, wręcz niewykonalnych rzeczy, np. cały rok milczeć. Ta scena wywarła na mnie wrażenie, ponieważ był jedną z najśmieszniejszych w tej komedii.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T15:59:35+01:00
Scena, w której Papkin przybywa do domu Rejenta z listem, w którym jest wyzwanie na pojedynek od Cześnika. Następnie do pokoju wchodzi Podstolina i oznajmia, że zerwała zaręczyny z Cześnikiem, ponieważ chce wyjść za Wacława.

Scena ta jest bardzo dynamiczna, wszystko dzieje się bardzo szybko i dzieją się rzeczy kluczowe dla dalszych losów bohaterów. Wyzwanie Rejenta na pojedynek i zerwanie zaręczyn mają kluczowe znaczenie w dalszej części utworu.
2 3 2