Odpowiedzi

2009-12-03T16:09:19+01:00
1. Podobieństwa: odpowiedniki greckie egipskich bogów, politeizm, więzy rodzinne pomiedzy bogami, bogowie kłócili się, cieszyli, bawili, odpowiedniki zwierzęce bóstw
Różnice: wygląd, niektórzy bogowie egipscy byli śmiertelni
2. Tutaj są drzewa genealogicznie bogów greckich -> http://bragus.republika.pl/genealogia/europa.html
3. igrzyska, wielkie i małe dionizję, składanie ofiar, oddawanie czci przedmioo martwym (głazom etc.)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:38:32+01:00
1. Bogowie Greccy byli przedstawieni jako ludzie, a Bogowie Egipcjan są przedstawione jako pół ludzie pół zierzęta. Greccy Bogowie są nieśmiertelni a Egipcy co niektórzy Bogowie śa śmiertelni.
2. Zeus, jego żona Hery ich córka Atena i syn Ares ich brat Hefajstos, jego żona Afrodyta. Zeus miał dzieci z innymi dziewczynami. Miał bliźniaki Apollo i Artemide. Synem Zeusa był też Hermes. Bracia Zeusa to Posejdon i Hades, a siostra Hery to Demeter.
3. Igrzyska Olimpijskie, Grecy składali ofiare.Czci zwierzęta martwe.
4 4 4
2009-12-03T18:22:55+01:00
1.
Grecja:
Bogowie przedstawiani są jako ludzie.
Egipt:
Bogowie przedstawiani są jako ludzie z głową zwierzęcia.

2.
Zeus
Posejdon
Hades
Hera
Hestia
Hermes
Hefojstos
Afrodyta
Ares
Atena
Apollo
Helios
Demeter
Artemida

3.
- Igrzyska olimpijskie
- Ofiary w postaci martwych zwierząt
1 4 1