Odpowiedzi

2009-12-03T16:23:56+01:00
To ma być legenda, opowiadanie....czy cos innego...?
Bo jak legenda to trzeba zacząć inaczej i jak opowiadani eto tak samo;p;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:40:27+01:00
Dawno, dawno temu w mieście Wawel ludzie żyli spokojnie i niczego im nie brakowało, aż do pewnego dnia kiedy nad całym miastem pojawiła się wielka chmura burzowa. Z chmury wyskoczyło coś wielkiego i brzydkiego. Od tej pory stwór ten zagryzał krowy, świnie i owce, lecz gdy zabrakło ich w mieście potwór zabijał kobiety. Król miał tego dosyć i postanowił znaleźć śmiałka który zabije bestię a w nagrodę dostanie pół królestwa i rękę jego pięknej córki. Nikt nie był tak odważny aby stanąć do boju z bestią, gdy pewnego dnia przez miasto przechodził młody człowiek który nie bał się bestii i postanowił ją zabić. Gdy podszedł pod jamę potwora i zerknął przez dziurę w kamiennej ścianie zobaczył odrażającego potwora. Jego skóra była miejscami łysa a miejscami pokryta łuskami koloru zgnitej zieleni, jego ogon był długi mniej więcej na 2 metry a jego zęby były ostre jak brzytwy i wielkie jak wieże zamku. Maćko- bo tak miał na imię dzielny śmiałek na chwilę zawachał się ale przypomniał sobie, że obiecał królowi wrócić ,, z tarcza lub na tarczy"*. Zastanawiał się przez chwilę szukając czułego punktu ofiary aż w końcu znalazł. Było to łyse miejsce na piersi po lewej stronie. Wyciągnoł miecz i wszedł powoli do jamy. Dopiero teraz poczuł jak w jamie okropnie pachnie. Rzucił się na potwora. Walka była zacięta ale MAcko wygrał. Wrócił do królestwa ,, z tarczą, a nie na tarczy". Wszyscy byli szczęsliwi a Maćko poślubił piękną królewnę i otrzymał połowe królestwa.


*,, z tarczą lub na tarczy" znaczy wrócić z bitwy żywy lub martwy.


Mam nadzieję że pomogłam ;)
1 5 1