Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:35:25+01:00
A)- roślina wodna posiadająca łodygę stanowi kostrukcję, czyli podporę dla całej rośliny

b) Liście rośliny wodnej wytwarzają tlen w wodzie, niezbędny do życia ryb

c)korzenie zwyczajnej rośliny mają ograniczone pobieranie wody, ale korzenie rośliny wodnej też, ale pobierają one wodę we własnym zakresie potrzeby.

d) sposoby rozmnażania roślin wodnych: przez podział komórek.
171 3 171
  • vol1
  • Rozwiązujący
2009-12-03T19:35:31+01:00
Mogą pobierać wodę oraz rozpuszczone w niej związki, takie jak sole mineralne oraz tlen i dwutlenek węgla pobierać całą powierzchnią ciała. System korzeniowy uległ u nich, zatem redukcji, jego rola sprowadza się do zamocowania rośliny do podłoża. Palowy system korzeniowy, u roślin wodnych, nie występuje nigdy.
49 3 49