Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:44:11+01:00
a)
{2x-½y=3
{y-4x=-6

{2x-½y=3 | * 2
{-4x+y=-6

{4x-y=6
+ {-4x+y=-6
------------------
0=0

b)

*{x-y=3 | * 5
{-5x+10y=-10

{5x-5y=15
+ {-5x+10y=-10
---------------------------
5y=5 |:5
y =1


x-y=3
x-1=3
x=3+1
x=4

{x=4
{y=1



c)
{6x+y=3
{3x+½y =5 |*-2

{6x+y=3
+ {-6x-1y=-10
-----------------------------
0=-7


d)
{x-2y= -4
{ 0,5x+y=2 |*2

{x-2y=-4
+ {x+2y=4
---------------------------------------
2x=0|:2
x=0


x-2y=-4
0-2y=-4
-2y=-4|:-2
y=2

{x=0
{y=2


2009-12-03T16:51:29+01:00
{2x-½ y=3/*2
{y-4x=-6
{4x-y=6
{-4x+y=-6
0=0(to wyszło z metody przeciwnych współczynników)

{x-y=3/*5
{-5x+10y=-10
{5x-5y=15
{-5x+10y=-10
5y=5/:5(to wyszło z metody przeciwnych współczynników)
y=1
{y=1
{x-1=3
{y=1
{x=4

{6x+y=3
{3x+½y =5/*(-2)
{6x+y=3
{-6x-y=-10
0=-7(to wyszło z metody przeciwnych współczynników)

{x-2y= -4
{ 0,5x+y=2/*2
{x-2y=-4
{x+2y=4
2x=0(to wyszło z metody przeciwnych współczynników)





2009-12-03T16:58:05+01:00
A).
{2x-½y=3
{y-4x=-6

{2x-½y=3
{y=-6+4x

{2x-½(-6-4x)=3
{y=-6+4x

{2x-3-2x=3
{y=-6+4x

{0=0 (równanie tożsamościowe)
{y=6

b).
{x-y=3
{-5x+10y=-10

{x=3+y
{-5(3+y)+10y=-10

{x=3+y
{-15-5y+10y=-10

{x=3+y
{5y=5 /:5

{x=3+y
{y=1

{x+4
{y=1
c).
{6x+y=3
{3x+½y =5

{y=3-6x
{3x+½(3-6x)=5

{y=3-6x
{3x+1,5-2x=5

{y=3-6x
{x=3,5

{y=3-6(3,5)
{x=3,5

{y=3-21
{x=3,5

{y=-18
{x=3,5

d).
{x-2y= -4
{ 0,5x+y=2

{x=-4+2y
{0,5(-4+2y)+y=2

{x=-4+2y
{-2+y+y=2

{x=-4+2y
{2y=4

{x=-4+2y
{y=2

{x=-4+4
{y=2

{x=0
{y=2